Childrens ward

28 februari 2020 - Mombasa, Kenia

Jambo🙋🏼‍♀️,

Asante sana voor het aanklikken van mijn blog. Leuk dat je er (weer) bent. 😊

Vrijdag hebben we natuurlijk carnaval gevierd, wat super super leuk was geweest (zie me vorige blog-> video)                                                                                                           Zaterdags zijn we naar een paar vrienden gegaan, die op een floating boot waren. Ze hadden  een  karaoke set, het personeel en gasten mochten zingen. En het was me een potje vals, je krijgt er spontaan gehoorbeschadiging van. Dus uiteindelijk hebben wij het maar even overgenomen natuurlijk…. Niet dat het veel beter was, maar het was leuk daar ging het om.  🙈🙈                                                                                                                                                                                                                                                                                                     Zondag zijn we met alle meiden even wezen lunchen, en hebben wat boodschapjes gedaan. En toen we thuiskwamen ben ik in bed gaan liggen en heb even lekker kunnen slapen, want dat had ik hard nodig haha.

24-2-20 Deze week ben ik op de kinderafdeling. Ik kreeg een rondleiding over de afdeling van de hoofdzuster. En hierna zijn we aangesloten bij de artsenvisite. Ik heb hier ongeveer 5 minuten bij gestaan en toen ben ik naar het kantoortje gelopen, omdat ik niet lekker werd. Heb veel suiker gedronken en fruit gegeten maar heb er nog meer dan een uur last van gehad. Uit eindelijk ben ik van het kantoortje afgekomen en werd ik mee genomen naar een reanimatie van een baby’tje van 10 maanden. Dit was wel lastig om te zien. Ze had een hele zware longontsteking. Het baby’tje heeft het niet gered. 😔

25-2-20 Super slecht geslapen vannacht… Heel me nek en rug zaten vast, hoofdpijn, en gewoon nog super moe. Ik ben vandaag ook niet naar stage gegaan omdat ik me zo beroerd voelde. Uit eindelijk zijn ook vandaag Lotte en Anouk eerder vanuit stage naar huis gekomen, om met mij mee te gaan naar het ziekenhuis aan het eind van onze woonwijk. Hier hebben ze eerst vitale functies opgemeten, die waren allemaal goed, en hierna heeft de dokter me bloed laten prikken. Dit was een duurder ziekenhuis, ze deden het ook allemaal netjes en steriel gelukkig.

Na ongeveer 15 min hadden ze de uitslag al, dus daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren.😝

Alle bloeduitslagen waren goed, gewoon binnen de normen, maar sommige wel net aan. Waardoor de conclusie van de dokter was dat ik meer moest drinken, omdat ik hier natuurlijk veel meer vocht verlies dan in Nederland of ik moest verder onderzoek bij een specialist doen. Ik heb gezegd dit even aan te kijken en gaat het niet beter dan kom ik terug. Want zo heel de tijd op je stage zitten is natuurlijk niet fijn.

26-2-20 Vandaag was het zo verschrikkelijk saai op de afdeling. Puur omdat ik me draai niet kon vinden. Deze ochtend waren er super veel leerlingen. Medicijn ronde werd gedaan met 6 mensen om de kar heen, ieder een eigen baby of kind. Nou het was een grote chaos.

Uit eindelijk was er rond 11:30 ook niks meer te doen, en heb ik een beetje op de stoelen gezeten. Waarbij ik een hele ondervraging kreeg van al die leerlingen. Super irritant, omdat ze ook vragen of je dingen met hun gaat doen enzo. Heb ik natuurlijk helemaal geen zin in, maar ja, hoe ga ik dit nu een beetje aardig overbrengen in het Engels.

Het ging vandaag weer iets beter gelukkig. Soms nog wel wat momentjes gehad dat ik me wat suffer voelde, maar met suiker drinken ging dit dus ook weer beter.

27-2-20 Laatste dagje weer. De week vliegt voorbij, niet normaal. Ook vandaag niet zo veel kunnen doen. Ik heb vandaag gezien hoe ze een infuus plaatsen in het hoofd van een baby’tje en in de arm. Ik heb gezien hoe ze bloedprikken via de lies. Geen pretje om te zien🥴 Ze zijn echt met de naald aan het zoeken naar een ader... Gewoon echt heel erg zielig...

Deze avond zou het voetbal avond worden, hou ik natuurlijk helemaal niet van, maar met iedereen is het dan natuurlijk gezellig. We zouden de wedstrijd van Ajax gaan kijken. Op zijn Amsterdams met badslippers en sokken zijn we naar het hotel gegaan waar de voetbalwedstrijd gedraaid zou worden. Zonder succes… Toen zijn we naar een backpackers hostel geweest, daar waren onze vrienden nog. En wat draaide ze hier…? Ze draaien wel een voetbalwedstrijd van Brussel, maar Ajax is nergens te krijgen😑

Ben ook wel wat eerder naar huis gegaan dan de rest, omdat ik super moe was.

28-2-20 Vandaag stond in het teken van bruin worden. Omdat ik natuurlijk vorige week super erg verbrand was. Gelukkig is dat deze week goed bij getrokken waardoor ik er weer vol voor kon gaan, want al dat bruine van de afgelopen weken was er niet echt meer.😢

Vanavond houd ik het rustig en ga ik niet mee uit. Maar het is Kenia, dus je leeft van uur tot uur. Misschien dat ik het toch in me hoofd haal om achter de rest aan te gaan. Ik zal het jullie volgende week allemaal weer laten weten. 😉😉

Liefs Janelle

ps. Kijk alle foto’s en filmpjes als je dat nog niet gedaan hebt. Zet er bijna bij elk blog wel wat nieuws bij.😊

1. Mariska:
    28 februari 2020
    Super om te volgen wat je daar allemaal beleeft. Dat je deze week niet zo lekker was is vervelend maar goed veel blijven drinken en dan zal het snel beter gaan. Blijf genieten. Ik geniet in ieder geval van je verhalen.
  2. Nel vos:
    28 februari 2020
    Wat een week weer en dat je niet zo lekker was blijf drinken lieve meid .geniet van het weekend .en veel succes week 5 dikke knuffel Oma Nel .en toon .
  3. Gerda:
    28 februari 2020
    Ik vind je verhalen heel fijn om te lezen,behalve dat je niet zo lekker bent. Zorg ook goed voor jezelf. Succes.🍀👍🥰
  4. Wieke Peters:
    28 februari 2020
    Hey wijffie succes maar weer en pas goed op jezelf 🍀😘
  5. Mama:
    28 februari 2020
    Jammer dat het deze week niet zo lekker ging,maar gelukkig zijn de bloeduitslagen goed,en mama kan het nie vaak genoeg zeggen,op afstand ben ik nog irritant.JE MOET GENOEG EN VEEL DRINKEN DAAR IN DIE HITTE.Hopelijk gaat het volgende week beter.Dikke kus van Mama
  6. Mascha:
    Hey meid.
    Jeetje wat erg voor die baby en wat een vervelende ervaring😥. Maar pas wel goed op jezelf, goed en veel drinken(zeker 2 liter😉😂) en goed slapen.
    Veel succes meid😘
  7. Lucy van de Geijn:
    29 februari 2020
    Hee goeike, Ik ben net weer bekomen van carnaval, het was super en gelukkig ben Ik niet ziek geworden, want ik heb genoeg gedronken. Moet jij ook doen hoor. Ik heb weer genoten van je verhaal.💗💖🤗
  8. Tonnie&annie:
    29 februari 2020
    Hé Janelle je maakt heel wat mee ,pas goed op je zelf groetjes van ons
  9. Marieke Span:
    1 maart 2020
    Hi Janelle, wat een week weer, hoop dat t snel beter met je gaat, heel vervelend, maar idd goed blijven drinken en uitrusten!
    Bedankt voor weer een mooi verhaal...!
    Dikke knuffel...! xxx
  10. Debbie Van Elk:
    Hoi mop.
    Je maakt wat mee zeg.
    Veel leuke dingen gelukkig. Lekkerrrr lunchen enzo😂 in Nederland is dat niet anders 😂🤣😂
    Maar je maakt ook heftige dingen mee en zeker zo met baby tjes en kinderen, daar krijg ik toch wel kippenvel van.
    Nou schatje succes daar enne ik zal het als spuit 11 ook nog ff zeggen.
    Goed drinken keind. Pas goed op jezelf 😘
  11. Rob Schelvis:
    2 maart 2020
    Leu verhaal,en succes weer verder.
  12. Pauline Koene:
    Nou Janelle,
    Je hebt weer een heftig weekje achter de rug zeg.
    Ik sluit me helemaal aan bij je moeder ;-)
    Fijn om jullie vandaag even te 'zien'!
    Succes!