Onverwachts naar huis

23 maart 2020 - Puiflijk, Nederland

Jambo,

Een iets minder leuk bericht... althans voor mij dan. Ik ga jullie helaas vertellen wat voor een verschrikkelijke laatste week wij gehad hebben.

15-3-20 Vandaag hebben we een Mombassa city tour. We hebben om 10 uur afgesproken in town met Anthonny. We hebben een rondleiding gekregen door Fort Jesus en zijn over de markten gelopen. Het was echt super leuk om een keer een tour te doen en alle ins en outs te weten over de stad wat de komende tijd jouw thuis zou zijn. Er is zelfs een park dat heet Uhuru Garden, dit betekend vrijheid. In dit park zitten duizenden vleermuizen.
In de middag gingen Lotte, Anouk en ik onze kleren wassen bij een vriend, omdat hij een wasmachine heeft 🙈😂 En dit ging echt super goed... niet dus😅 Eerst hadden we de wasmachine op 4 uur staan, en dit konden we niet veranderen. Toen hebben we hem proberen uit te zetten bij 2 uur, zonder resultaat, omdat er een slot op de deur zat. Toen hebben we een programma gevonden van een half uur.. tot ik hem perongeluk uit duwde😂 toen moesten we nog een half uur. 3x raden... de wasmachine ging nog niet open, omdat er nog te veek water in zat. Toen moest die nog een keer 16 minuten😂 en dit was dus pas tas 1🤣🤣

Tas 2 ging goed. En bij tas 3 ging het ook mis omdat toen Anouk de wasmachine uit duwde zonder er tegen aan te komen. Hij ging dus gewoon uit door een windvlaagje...

EN TOEN....

Lotte werd gebeld door haar ouders... school had gebeld. Samengevat: school adviseert ons naar huis te komen, en daar blijven  is eigen verantwoording... super super k*t.
De volgende dag hebben we met doingoood erover gepraat en er was eigenlijk nog geen reden om weg te gaan. Lotte en ik wilde dus ook nog heel graag blijven.

Toen ik met thuis had gebeld werd ik emotioneel maar ik heb wel goed bedacht waarom ik nu eigenlijk zou willen blijven. Ik heb best veel meegemaakt in het ziekenhuis en wist eigenlijk niet meer naar welke afdeling ik nog zou willen. Ik zou dus alleen nog blijven voor de leuke tripjes  die gepland stonden. Hierdoor heb ik besloten om ook naar huis te gaan...

Zondag ochtend hebben we tickets geboekt. Er viel een last van mijn schouders, omdat we naar huis gingen. We zijn die middag lekker naar het strand geweest, en in de avond hebben we lekker met iedereen gegeten bij mijn favoriet tentje daar: Yul’s. Maandags zijn we naar town geweest om de laatste souveniertjes in te slaan en die middag zijn we gaan zwemmen.

Toen begon de volgende hel... dinsdag was een vervelende dag... het was de dag dat we (veel te vroeg) weg gingen... 😢

We hadden graag langer willen blijven, maar niet op deze manier. We kwamen aan bij het vliegveld om onze vliegtickets op te halen... waren er geen vliegtickets. KLM had onze stoelen gecanceld... en deze vlucht opnieuw boeken ging niet, omdat alles vol zat😔

Gelukkig was daar papa met z’n snuutje (zoals hij altijd zegt😝😝) Papa is voor ons opnieuw naar Schiphol gegaan en werd snel geholpen, ondanks er een rij van ongeveer 2 uur stond.

Na ongeveer 4 uur hebben we een nieuwe vliegticket kunnen boeken, voor donderdag avond. Nu heeft een KLM medewerker het geboekt dus hopelijk gaat het nu deze keer wel goed...

Dit waren 2 super zware dagen... We hadden ons helemaal ingesteld op woensdag ochtend lekker thuis met mijn familie... En toen werden we opnieuw wakker in het doingoood huis. We konden hier niet veel doen omdat we veel spullen hadden weggegooid.. omdat het niet schoon te krijgen was of omdat de koffer anders te zwaar werd etc.
We hebben woensdag gelukkig nog kunnen chillen met iedereen bij die ene vriend met een wasmachine, maar donderdag hebben we ons gewoon super erg verveeld en een super zenuwslopende dag (voor mij dan) gehad.

En toen ik dacht nu kan ik rustig zitten en me chips eten... waren daar weer apen 🐒 die op me chips aant jagen waren😂😂

Eindelijk aan gekomen in Nairobi. Echt een hele fijne vlucht gehad! Maar toen we op Nairobi kwamen kwam daar de tegenslag niet te kunnen inchecken... pas om 5 uur in de ochtend. We hebben dus ongeveer 6 uur voor de incheckbalies gewacht voor we konden inchecken. Gelukkig mochten we nog naar buiten om wat te eten en te drinken te halen, omdat dat daar op die plek natuurlijk ook niet was.😢😅

Nou goed ik ga niet meer verder zeuren😂😂

Ik ben gelukkig veilig thuis gekomen, en heb iedereen weer kunnen omhelzen🥰

Dit was het avontuur... Een avontuur wat veel te vroeg heeft moeten stoppen. Maar zeker geen avontuur om te vergeten. En we gaan zeker nog een keer terug met zijn alle!

Asante sana, om elke keer en ook deze keer mijn blog te hebben gelezen.

Groetjes Janelle

1. Anja:
    23 maart 2020
    Welkom thuis, verstandige beslissing maar niet leuk.
  2. Leanda Vos:
    23 maart 2020
    Hoi Janelle, ik ben blij dat je weer "veilig" thuis bent. Helaas niet op de manier zoals moest gaan en ook te vroeg. Geniet van je mooi avontuur en hoop dat jullie snel met jullie gezinnetje terug gaan waar jij ze alles kunt laten zien, groetjes tante Marie en Léanda
  3. I De Lange:
    23 maart 2020
    Heel vervelend maar idd het beste om te doen, denk dat als jullie het deze week pas hadden besloten het onmogelijk was geweest om (snel) terug te komen. En ik weet in elk geval een aantal mensen die héél blij zijn om je weer in hun armen te kunnen sluiten😘
  4. Lucy van de Geijn:
    23 maart 2020
    Goed gedaan vrouwke, welkom thuis en blijf voorĺopig maar binnen, hier is het ijskoud voor jou en als je verkouden wordt kan het zomaar anders uitpakken. Love jou.
  5. Toos van Beek:
    23 maart 2020
    Jammer dat dit prachtige avontuur zo moest eindigen! Maar fijn dat je weer veilig thuis bent!
  6. Debbie Van Elk:
    23 maart 2020
    Blij dat je weer veilig thuis bent lieve meid. Heel jammer voor jou dat het moest eindigen. Maja nu heb je altijd nog een reden om terug te gaan en je reis verder af te maken. Maar de tijd die je daar heb gehad neemt niemand van jou af. Xxx
  7. Gerda:
    23 maart 2020
    Jammer dat het zo eindigde. Hopen dat je niet ziek (gaat) worden. In zo’n situatie niks beter dan thuis. Ook voor papa,mama en Nienke een grote geruststelling dat je weer thuis bent.
    Ik heb genoten van je verhalen. Heel erg bedankt daarvoor. 👍😘
  8. Mama:
    23 maart 2020
    Het is idd super jammer dat het zo snel is afgelopen,maar wat was ik blij na die zenuwslopende dagen om je te zien.Maar de weken dat je er was zijn nu ervaring en herinnering voor je leven,die pakt niemand zelfs da K virus je niet meer af.
  9. Marieke Span:
    23 maart 2020
    Jeeee, Janelle, het zal ook eens mee zitten, maar gelukkig ben je weer heel thuis...!😅
    Maar wat een mooie reis heb je gehad, en wat een ervaring heb je op gedaan...!🥰
    Ik ben super trots op jou...! ❤️
    Enne bedankt voor je mooie verhalen...!😘😘
  10. Frenchi:
    23 maart 2020
    Lieve janelle, blij dat je weer veilig thuis bent. Wel jammer voor jou maar inderdaad wel beter.
    Ik heb wrl genoten van jou geweldige verhalen en mooie foto's.
    Dank je wel.
    Nu weer lekker thuis.
    Lieve groetjes van ons💋💋💋
  11. Gitta van Dinteren:
    24 maart 2020
    Hey Janelle,
    Wat jammer voor je dat je eerder naar huis moest, maar wel fijn dat je er weer bent! Wat heb ik gelachen om je verhalen, je kunt het mooi op papier zetten! Liefs Gitta 😘
  12. Rob Schelvis:
    24 maart 2020
    Hallo Janelle,
    Welkom thuis,ik vond het leuk om je blog te volgen,je hebt in ieder geval een hoop ervaring opgedaan wat je goed kan gebruiken voor de rest van je opleiding,ik wens je heel veel succes daar mee.
    Met vriendelijke groet,
    Rob.